Samen sterk!

Samen sterk: de middenstanderblog

Kennis delen = samen sterk

Als middenstander ben je elke dag bezig met je bedrijf, met je klanten, je marketing, je producten, je inkoop, je kosten, je personeel,… Kortom, je ontwikkelt jezelf elke dag meer en meer tot dé expert op jouw vakgebied. Dat is goed en bovendien ook wat middenstanders het liefste doen: zelfstandig uitpluizen hoe het moet en zelf de touwtjes in handen nemen. ‘Samen sterk’ lijkt daarmee in tegenspraak, maar je weet uit ervaring dat samenwerken op een aantal vlakken bijna onvermijdelijk is als je het maximale resultaat wil behalen.

Deze blog gaat voornamelijk over kennis delen en van elkaar leren hoe zaken beter kunnen. Wij van Bribber houden ons voornamelijk bezig met hoe je de interactie met je klanten kunt verbeteren. Daar kunnen we best wel wat zinnigs over vertellen en dat gaan we zeker aan je bewijzen, maar dat doen we niet met belerende, betweterige of theoretische stukjes. Nee, dat doen we door onderwerpen te kiezen die je aangaan én waar je zelf ook waarde aan de discussie kunt toevoegen. Op die manier leer jij van ons en je collega’s, terwijl wij en andere middenstanders leren van jouw ervaring en kennis.

Klanten kennen = samen sterk

Onze kracht zit in de aanvliegroute die wij nemen: wij verrichten onderzoek naar wat consumenten willen, hoe ze het willen en wat ze van jou als middenstander verlangen. Ons primaire belang is het tevredenstellen van consumenten, want consumenten die tevreden zijn, kopen graag, kopen meer en blijven terugkomen. Daarmee leggen we de lat wel erg hoog, want er bestaat niet zoiets als ‘de klant’ in het algemeen. Als middenstander ben je jezelf terdege bewust van het ‘soort klant’ dat bij je onderneming past, waar jij de beste producten of diensten voor levert. Maar er komt heel wat bij kijken om klanten naar je winkel te halen, je verkoop te realiseren en klanten zodanig te binden dat ze ook terug willen komen. Daar besteden wij in deze blog aandacht aan met hele praktische tips en daar kun jij je steentje aan bijdragen.

Samen marketing bedrijven = samen sterk

In die strijd om de klant, wordt in een razendsnel tempo de concurrentie van webwinkels, megastores en supermarkten steeds groter. Als middenstander  zie je ondertussen de winkelstraten steeds leger worden en moet je steeds meer zelf aan de bak om klanten te werven. Folders komen bij de meeste brievenbussen niet meer binnen, Facebook en andere sociale media werken soms geweldig en dan weer voor geen meter, en opboksen tegen webwinkels lijkt een onbegonnen zaak. Daar gaan we ook mee aan de slag. Met Bribber bouwen wij een platform om samen marketing te bedrijven zoals je klant dat wilt, maar ook hebben we aandacht in de blog voor sociale media en andere kanalen. Ook hier geldt weer: het hangt van jouw situatie af wat er werkt en wat niet werkt. Wij willen helpen om inzicht te verschaffen zodat jij bewust zelf kunt kiezen hoe je gebruikmaakt van alle nieuwe media om je doelgroep optimaal te bereiken.

Schrijf je dus nu in op de balk onderin je scherm of laat een commentaar achter bij dit bericht waarin jij meldt wat voor jou de belangrijkste uitdaging is om je klanten beter te bereiken!

Je hulp verdient een bloemetje

Als je een commentaar achterlaat, ding je trouwens automatisch mee naar onze maandprijs: een bos bloemen die we iedere maand verloten onder diegenen die commentaar geleverd hebben of onze vragenlijst hebben ingevuld!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

12 + zes =