Wie niet sterk is moet slim zijn... en krachten bundelen
Klanten willen een duidelijke reden om naar je winkel te komen. De middenstanderblog geeft je de kennis om klanten weer over de drempel te krijgen.
Wat Bribber voor middenstanders doet in twee minuten

Even klagen maar daarna nooit meer

Als middenstander word je langs alle kanten steeds meer in het nauw gedreven: grote supermarktketens lijken steeds meer op warenhuizen, webshops houden klanten thuis en zelfs de winkelketens snoepen vaker en vaker uit de ruif van hun eigen franchisehouders met online verkopen. Het resultaat? Steeds minder bezoekers over de vloer van de middenstanders, leegstand. Daarnaast wordt het ook met de dag moeilijker om zelf contact te leggen met je klant. Er komen minder bezoekers in de winkel en reclamefolders worden bij de meeste brievenbussen geweerd. Allemaal feiten waar weinig aan te doen valt. Daar kunnen we verder veel energie in stoppen, maar die energie gaat verloren als beukende golven tegen de dijk. Dat gaan we dus niet doen.

De consument is dol op middenstanders, maar blijft weg uit de winkels

Ruim 82% van de Nederlanders geeft aan dat ze graag vaker naar hun lokale winkelier willen stappen. Mensen houden van de persoonlijke benadering van de middenstanders. Ze zijn dol op bijzondere producten en staan open voor advies. Maar waarom komen ze dat dan niet naar de winkel? Of beter gezegd: hoe krijgen we ze weer terug in onze winkels?